COMVIQ reklam i brevlådan idag, en respektlös reklam

Öppet brev till Kristina Stenbeck (ägare) och Thomas Ekman, VD för Tele2

 Varje anständig företag brukar fastställa normer för kommunikation och normer till sina kunder, press, sina anställda, sina konkurrenter och sina partners. Dessa normer brukar vara den viktigaste vägledningen i kontakt med de ovannämnda grupperna. Jag tror mig veta att oftast brukar man inkludera en stor portion av respekt i dessa relationer.

Jakten på nya telefonikunder har tyvärr förblindat flertal telekom operatörer i Sverige som numera tävlar med ”billiga och låga” tema i TV, press och på Internet. Naturligtvis olika individer kan ha olika smak och argumentera för detta.

Idag damp ett ”reklam kort” från COMVIQ i mitt brevlåda som var adresserad till undertecknad. Jag kunde inte tro mina ögon att ett högteknologisk företag i jakten på nya kunder kan skicka ett kort formad efter avföring som föreställer en dekorerat avföring. Baksidan på kortet har budskapet

..Skickar din mobiloperatör EN SÅN HÄR VARJE MÅNAD?…

Det är kanske dags för Tele2 och Comviq att fundera över hur skadlig denna typ av reklam kommer att vara för Tele2 och Comviq. Personligen tänker jag inte acceptera reklamen och kommer att skicka tillbaka till Comviq. Min förhoppning är att ledningen för företaget och de berörda beslutsfattarna ser till att detta förblir en gångs ”olyckshändelse” och kanske även något ursäkt mot presumtiva/befintliga kunder som har erhållit reklamen.

Comviq (Tele2) reklam utskick illustrerar avföring
Comviq (Tele2) reklam utskick illustrerar avföring
Comviq (Tele2) reklam utskick illustrerar avföring (sida 2)
Comviq (Tele2) reklam utskick illustrerar avföring (sida 2)

Leave a Reply

