Tänk kund, det behöver alla, kanske Tele2 också?

Smart Tele2

Fick reda på av en vän att man får stora problem i samband med överlåtelse av abonnemang för hemtelefoni hos Tele2. Problemet blir att hemtelefonen blir oanvändbar i flera dagar.

Anledning till problemet:

Man har missat att kryssat för i blanketten att man inte behöver ett nytt SIM-kort.

Konsekvens:

Följande görs av Tele2 i samband med överlåtelse av hemtelefonnummer (säg från ena parten till nästa part inom samma hushåll)

  • Nuvarande SIM-kortet inaktiveras
  • Nytt SIM-kort skickas till individen per post
  • Kunden skall ringa till Tele2 för att aktivera det nya SIM-kortet
  • Därefter är det möjligt att ringa/ta emot samtal igen

I detta fall kommer individen inte kunna ringa eller ta emot samtal under ett antal dagar. Då SIM-kortet skickades i fredags innebär det att
individen inte kan ringa eller ta emot samtal under ytterligare 2 dagar (ingen post under helg). Lägg märke till att detta är en hemtelefon via  mobilen.

Hur smart är detta? Har Tele2 tänkt till?

Samtal med Tele2 ansvarig Rene Jörgensen gav inget resultat.
Han kunde inte aktivera det gamla SIM-kortet eftersom nytt SIM-kort var på väg.  Tele2 ville inte förstå att Hemtelefonen med Tele2 abonnemang
i detta fall inte fungerar under flera dagar (2 + 2 dagar).

Som Rene Jörgensen ansvarig för kunstjänst sa idag

…kunden borde dra slutsatsen själv om att telefonen är inte nåbar då man inte kryssar i rutan…

Vad skulle Tele2 ha gjort istället!

Låta det gamla SIM kortet vara aktivt tills individen ringt till kundtjänst och bad att aktiveringen av det nya SIM-kortet skulle ske.
Eller skriva tydligt på blanketten vad konsekvensen blir om inte krysset finns.

Advertisements

One thought on “Tänk kund, det behöver alla, kanske Tele2 också?

  1. They seriously need to change their routines. Know plenty of people who had issues with Tele2 specially when they received bills for service they unsubscribed.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s