Kul att se kollegor visar upp sina produkter

Jag var på mässan Internet Easyfair igår. Glädjande nog har såg att även under den nuvarande pressade ekonomiska förhållanden är leverantörer aktiva och berättar gärna om sina produkter och dess förträfflighet. Det var också kul att träffa en f.d. kollega från Digital Equipment (en amerikansk datortillverkare med över 110.000 anmälda som försvann i mitten av 90-talet). Vi hade inte träffats sedan 1990. Jätte kul, Jag är dock förvånad att vi kände igen varandra på en gång efter så många år.

Besökte en Telecom operatörs monter, gick försiktig fram. representanten bemötte mig artigt och undrade om hur han skulle hjälpa mig, jag frågade , vet du möjligtvis vad Unified Communications är? Jodå, det vet jag blev svaret snabbt men jag kunde höra tvivlet i hans röst. Jag bad honom att berätta för mig om hans företag erbjuder något som heter Unified Communications. Javisst sa han, då kände jag vad bra nu kan jag få lite mer information så jag börjar att priotera frågorna. Plötsligt sa han fast, jag är inte ansvarig för Unified Communications så jag kan be mina kollegor att kontakta dig. Visst sa jag och räckte mitt visitkort.

På väg därifrån tänkte jag, varför man inte har personal på montern som kan om de grundläggande tjänsteutbudet? Räcker det med karameller, Alladin, läsk, äpple? Är det inte ett perfekt tillfälle att få några potentiella kunder att bli ännu mer intresserade?

Undrar
Mohammad Mahloujian
3G-Consult.com 

———————————————-
Detta är en kopia av min tidigare inlägg på IDG
http://blogg.idg.se/uc

Leave a Reply

