Ens sociala nätverk på nätet

Skyldig att uppdatera sin profile även efter ..

Häromdagen och genom en vän fick reda på att en kollega har gått ur tiden, det var förvånansvärt att han skulle gått bort, vi hade precis börjat med ett samarbete. Han och jag är båda med i det sociala/professionella nätverket Linkedin. I natt såg jag att han har blivit ny medlem i ett annat nätverk där jag är också medlem. Första tankar var, har jag fått fel information om hans död? Det var jobbiga stunder då jag var tvungen att informera andra om hans död. Naturligtvis kände jag mig ledsen att dödsförklarat en kollega. Det var jobbiga stunder. Sedan förstod jag vad som hände, min vän antagligen begärde medlemskap i en Linkedin grupp, hans begäran accepterades inte förrän efter hans hastiga död.

Vad har det med UC att göra?
Jo, enligt mitt sätt att se UC är inte enbart IP-Telefoni, två eller flerparts konferens, chat och presence utan även seriösa nätverk, bloggar och mycket annat kan ingå av den enkla anledningen att nätverken används både i det professionella och i det privata sammanhanget. Vi får helt nytt perspektiv på tillvaron, på nätet kommer vi kanske att finnas och leva en tid även efter vår fysysika död. 

Hälsningar  
M Mahloujian

———————————————-
Detta är en kopia av min tidigare inlägg på IDG
http://blogg.idg.se/uc

Leave a Reply

